20:35 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شاخص بورس

گروه خودرویی در صدر نشست
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، بیستم و هشتم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۹۳۸ واحد کاهش، رقم ۴۳۱ هزار و ۲ واحد را به ثبت رساند.
کنترل دستوری بر صنایع مختلف با اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی
ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی رانت است که هدف از اختصاص آن به برخی از صنایع ایجاد کنترل بر آنها بود و تاثیر متفاوتی را در صنایع دریافت کننده این ارز ایجاد کرد.
۸ میلیارد اوراق بهادار دست به دست شد
در جریان معاملات امروز، (شنبه، بیستم و هفتم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۳۷ هزار و ۹۹۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۵۳۳ واحد کاهش، رقم ۴۳۹ هزار و ۹۳۲ واحد را به ثبت رساند.
شاخص از فتح کانال ۱.۵ میلیون واحدی بازماند
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، بیستم و چهارم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۸ هزار و ۶۶۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۴۹ واحد کاهش، رقم ۴۵۰ هزار و ۴۵۹ واحد را به ثبت رساند.
شاخص در یک قدمی باز پس‌گیری کانال ۱.۵ میلیون واحد
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، بیستم و سوم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۱ هزار و ۷۳۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۹۱۰ واحد افزایش، رقم ۵۴۱ هزار و ۹۱۳ واحد را به ثبت رساند.
قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام در بورس
با توجه به اینکه قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام است؛ بنابراین فعالان بازار سهام همگی مخالف ادامه چنین روندی در اقتصاد کشور هستند.
دست به دست شدن بیش از ۷ میلیارد اوراق بهادار
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، بیستم و یکم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۴۰ هزار و ۴۶۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۲۸۵ واحد کاهش، رقم ۴۵۰ هزار و ۵۹ واحد را به ثبت رساند.
حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن
در جریان معاملات روز، (شنبه، بیستم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۴ هزار و ۵۰۹ واحد به رقم یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۵۳ واحد کاهش، رقم ۴۶۳ هزار و ۳۴۴ واحد را به ثبت رساند
ورود معاملات بورس به مدار منطقی
معاملات بورس پس از ورود شاخص به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، وارد مداری متعادل شده است و اصلاح‌های ایجاد شده نباید برای سهامداران حاضر در این بازار نگران کننده باشد.
چراغ شاخص سبز شد
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، هفدهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲ هزار و ۹۴۸ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷۴۸ واحد افزایش، رقم ۴۶۶ هزار و ۹۶ واحد را به ثبت رساند.
شاخص در کانال ۱.۵ میلیونی متوقف شد
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، شانزدهم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۵۶ واحد کاهش، رقم ۴۶۵ هزار و ۳۵۱ واحد را به ثبت رساند.
اقدامات تاثیرگذار در بهبود معاملات بازار سرمایه
با به کار گرفتن راهکارهایی مانند آزادسازی قیمت ها و حذف رانت های ناشی از آن، کاهش نرخ سود بین بانکی، ساماندهی فروش سهام عدالت در بازار، تسهیل قوانین ورود شرکت ها به بورس در جهت عمق بخشیدن به معاملات بازار سرمایه و افزایش دامنه نوسان به منظور رشد نقدشوندگی بازار, زمینه رونق بیشتر معاملات بورس فراهم خواهد شد.
روز پرنوسان بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، پانزدهم شهریور ماه) شاخص کل روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت و در نهایت باافزایش یک هزار و ۳۱۲ واحد به رقم یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۹۱ واحد افزایش، رقم ۴۶۹ هزار و ۶۱۴ واحد را به ثبت رساند.
تصور رشد پرشتاب شاخص مشابه سال ٩٩؛ اشتباه است
بازار سرمایه مزایای قابل توجهی نسبت به بازارهای رقیب دارد که تحت تاثیر چنین موضوعی بازدهی بالاتری در بلندمدت به سرمایه گذاران می‌دهد اما سرمایه‌گذاران از حرکت صعودی بازار انتظار رفتار مشابه سال گذشته نداشته باشند.
وجه تمایز "ویستا" از دیگر صندوق‌ها
صندوق سرمایه گذاری ثبات ویستا با مدیریت شرکت سبدگردان ویستا، در حال پذیره نویسی است و پیش بینی شده ۲۰ الی ۲۲ درصد بازدهی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.